Zużycie paliwa

Odpowiednio dobrane opony pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa nawet do 15%.

Indeks prędkości

SI określa maksymalną dopuszczalną prędkość dla opony.



W tego rodzaju konstrukcji nitki kordu, tak samo jak w oponach diagonalnych, sięgają aż do stopek. Najczęściej są one ułożone pod kątem prostym w stosunku do środka bieżnika znajdującego się na oponie. Co ciekawe opasanie opony jest prawie nierozciągliwe i bardzo usztywnia osnowę.

Główną zaletą jest to, że tego rodzaju opony zapewniają doskonałe prowadzenie samochodu. Podczas szybkiej jazdy, podwyższona sztywność bieżnika oraz uelastycznione boki powodują, że bieżnik dokładnie przylega do powierzchni drogi. Dodatkowo z powodu dużej sztywności czoła bieżnika na oponę działają o wiele niższe siły oporu co ogranicza znacząco zużycie paliwa.

Jeśli chodzi o wady tego rodzaju opon to są nimi przede wszystkim koszty produkcji oraz duża podatność na uszkodzenia mechaniczne.